همخوابگی حزب ضد کمونیستی  کارگری با صهیونیسم و امپریالیسم و عصبانیت بهرام صالحی هما آزلی پور
ئاگادارییه‌ک له‌ ته‌له‌فزیۆنی‌ تیشک "TISHK tv" ـه‌وه‌

هاونیشتمانانی‌ به‌ڕێزو کۆمه‌ڵانی‌ خه‌ڵکی‌ کوردستان ئاگادار ده‌که‌ین که‌ ته‌له‌فزیۆنی‌ "تیشک" له‌ رۆژی‌ چوارشه‌ممه‌ رێکه‌وتی‌ 26ی‌ رێبه‌ندان (2006/2/15)ڕا به‌ بڵاوکردنه‌وه‌ی‌ تێکستێک شاشه‌ی‌ خۆی‌ به‌رووی‌ بینه‌رانی‌دا ده‌کاته‌وه‌.
بۆ بینینی‌ به‌رنامه‌کانی‌ "TISHK tv" سه‌رنج بده‌نه‌ ئه‌م زانیاریانه‌ی‌ خواره‌وه‌
:

Satallait: Hotbird-4
Frequency:
12692 MHz
Polarization:
Horizontal
Symbol Rate:
27500
FEC:
3/4


اقای دکتر علی راسخ زمان نسخه پیجی شما به سر آمد !!!
ا
علام موجودیت گارد آزادی ( جندالله کردستان )   


جوابی به‌خیال پردازیهای عرفان قانعی فرد
اطلاعیه
طی چند روز اینده نشستهایی مابین نماینده کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه و احزاب سیاسی کرد مستقر در کردستان عراق و مسئول کار پناهندگان در پارلمان کردستان عراق صورت خواهد گرفت.
طی چند روز اینده شما را ازنتیجه این نشستها مطلع خواهیم کرد.

کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه

 

 


پناهندگان کرد در اردن                     پناهجویان کرد ایرانی در مرز عراق و اردن در شرایط سخت به سر می برند
با افزایش سرمای هوای شرایط زندگی 190 تن از پناهجویان کرد ایرانی در مرزهای عراق و اردن در منطقه ای به نام ارض الکرامه سخت تر شده است. این گروه از پناهجویان که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، از یکسال پیش و در پی ترور بیش از بیست تن از آنان به سوی مرز اردن و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد به راه افتادند. دولت اردن که به گروهی هزار نفره از این پناهجویان پس از سرنگونی حکومت عراق اجازه داد وارد آن کشور شده و از آنجا به کشورهای پناهنده پذیر منتقل شوند، به این گروه اجازه ورود نمی دهد. سازمان ملل متحد نیز گفته است نمی تواند کاری برایشان انجام دهد. در حالی که این پناهجویان نیز حاضر به بازگشت به داخل عراق نیستند. آقای محمدی یکی از این پناهجویان به رادیو فردا می گوید که آنان قربانیان رژیم جمهوری اسلامی و جنگ ایران و عراقند. [ audio ] 
(rm) صدا | (wma) صدا [ 3:39 mins ]


وته‌کانی به‌ڕیز ره‌حیم ره‌شیدی له‌ پالتاڵک ژوری VOK به‌ بۆنه‌ی 2ی ڕێبه‌ندان

هاوڕێ کاک ره‌حیم ره‌شیدی به‌رپرسی یه‌کێتی لاوانی دێمۆکرات له‌ سوید به‌شداری سمینارێکی پاڵتاڵکی کرد .
تکایه‌ ئێره‌ کلیک بکه‌ بۆ گوێ گرتن

پیام تبریک کمیته پناهندگان کرد ایرانی به اتحادیه جوانان حزب دمکرات کردستان ایران در سوئید
خبر عضویت شما عزیزان در سازمان ملل متحد در سوئید امید را به ارمغان داد. با اعتقادی که به همت و اراده شما دوستان در چاره یابی مشکل پناهندگان کرد ایرانی موسوم به شمال عراق داریم ، امیدواریم در انعکاس و حل این مشکل همچون گذشته کوشا باشید. جا دارد از زحمات بی دریغ اقای رحیم رشیدی دبیر محترم اتحادیه جوانان تشکر و قدردانی نمائیم.
کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه


به‌رز و پیرۆز بێت به ئه‌ندام بوونی یه‌کیه‌تی لاوانی دێمۆکرات له رێکخراوی نه‌ته‌وه‌ یه‌کگرتووه‌کان‌دا له سوئێد.
24 Jan 2006

به‌یاننامه

هاونیشتمانانی به‌ریز!

لاوانی خه‌باتگێڕی کورد!

ئه‌ندامان، لایه‌نگران، دۆستان!


به شانازی‌یه‌وه پێتان ڕاده‌گه‌ێنیین که ڕێکخراوی یه‌کیه‌تی لاوانی دێمۆکڕاتی کوردستانی ئێران له ڕه‌وتی کار و خه‌باتی نه‌ته‌وه‌یی و نیشتمانی خۆیدا و له چوارچێوه‌ی به‌رنامه‌ی تێکۆشانیدا که هه‌وڵی چڕوپڕ ده‌دات بۆ ئه‌وه‌ی ده‌نگی خه‌باتی ئازادی خوازانه‌ی میلله‌تی کورد بگه‌ێنێته کۆڕوکۆمه‌ڵه جیهانی و نێوده‌وڵه‌تی‌یه‌کان و سه‌رنجی ناوه‌نده‌کانی بڕیارده‌ر و شوێندانه‌ر له سه‌ر کێشه‌ و بابه‌ته سیاسی، کولتوری، ئابوری، کۆمه‌ڵایه‌تی...هتد،
درێژه‌ی بابه‌ت
 


ئاماژه‌یه‌ک به‌ ڕه‌وشی په‌نابه‌رانی کورد له‌ تورکیا و باکووری کوردستان "رۆژهه‌ڵات"
هه‌روه‌ک هه‌مو لایه‌ک ده‌زانن کۆماری ئیسلامی له‌سه‌ره‌تای دامه‌زراندنیه‌وه ‌تاکوو ئێستا به‌ تیرۆر پێگه‌یشتووه‌، به ‌تیرۆر و تۆقاندنی نه‌یاران گه‌شه‌ی سه‌ند،
16 Jan 2006


فاطمه توکلی - اطلاعیه شماره 2

دریافت اقامت موقت، یک موفقیت وگامی به جلو!
فراخوان برای کمک مالی

 

دوستداران آزادی و مدافعین حق پناهندگی،

خوشحالیم که به اطلاعتان برسانیم که حکم اخراج خانم فاطمه توکلی از ترکیه به ایران لغو و به وی از تاریخ 04.01.06 اقامت موقت تا تاریخ 27.02.06 داده شده است.
این یک موفقیت و گامی به جلو می باشد. اگر چه هنوز کارها و موانع دیگری پیش روی خود داریم.
ما، " کمیته دفاع از حق پناهندگی فاطمه توکلی" ،
در اولین اطلاعیه خود در تاریخ 02.12.2005 از جمله نوشته بودیم:

"فاطمه توکلی یک فعال سیاسی است که از بعد از انقلاب 1357 در ایران، در دفاع از ارزشهای حقوق بشری مبارزه می کرد و همچون هزاران هزار زن ومرد آزاده ایرانی دیگر وفاداری خود به این آرمانها را با تحمل سالها زندان نشان داد.
فاطمه توکلی یک زن پناهجوی ایرانی است که در دسامبر 2001 از دفترنمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در آنکار/ ترکیه درخواست پناهندگی کرده بود.
با رد آخرین درخواست پناهندگی اش در سال 2005 وبعد از آنکه بدلیل اعتراض نسبت به وضعیت خود در مقابل دفتر
UN در آنکارا، چهره اش بیش از پیش برجسته می شود، و برای پیشگیری از دستگیری توسط پلیس ترکیه و اخراج به ایران، با تحمل شرایط بسیار سخت ناگزیر به زندگی مخفی بدون داشتن برگه اقامتی معتبر روی میآورد. با لو رفتن محل اقامتش واحساس خطر نسبت به اخراج به ایران، با خوردن میزان زیادی داروهای مختلف اقدام به خودکشی می کند.

با انتقال او به بیمارستا ن در تاریخ 12.10.05، خوشبختانه جان وی نجات پیدا می کند اما کماکان روح وی در اسارت و درگرو اخراج باقی می ماند. شدت سمومی که وارد بدن وی شده بود آنقدر زیاد بود که عملا دوره رسیدگی های پزشکی اوبیش از یک ماه به درازا می کشد. وی از تاریخ سه شنبه 12.11.2005 از بیمارستان خارج شده است و پزشکان معالج معتقدند هنوز حدود 30% از سموم در بدن وی باقی مانده است.

در مدت یک ماه ونیم گذشته بسیاری از مدافعین حقوق بشر تلاش کردند تا دفتر پناهندگان سازمان ملل در ترکیه پرونده فاطمه را بازگشائی کند. این اقدامات کماکان ادامه دارد. کمیته ای متشکل از این افراد در آلمان تلاش کرد تا این اقدامات را هماهنگ نماید. این کمیته خود را با نام " کمیته دفاع از حق پناهندگی فاطمه توکلی" معرفی می نماید."


در همان اطلاعیه اقداماتی را که تا آن تاریخ انجام داده بودیم بر شمرده و از همه آزدیخواهان و مدافعین حقوق بشر و مدافعین حق پناهندگی درخواست کرده بودیم که هریک در حد توان خود به حمایت از فاطمه برخیزند.
حل مسئله اقامت خانم فاطمه توکلی موقتی می باشد. این به این معنی است که فعلا خطر اخراج و فشار از سوی ادارات دولتی و پلیس ترکیه ایشان را تهدید نمی کند. بر اساس اطلاعاتی که در تاریخ 12.09.06 از دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگی در شهر نورنبرگ آلمان به دست ما رسیده است، دفتر نمایندگی این سازمان در شهر آنکارا در ترکیه بزودی قرا ر جدیدی برای انجام مصاحبه برای خانم توکلی ارسال خواهند کرد و بدین ترتیب عملا پرونده پناهندگی ایشان مجددا بازگشائی می شود. ما امیدواریم که نتیجه نهائی به نفع خانم توکلی تمام شده و موقعیت ایشان به عنوان پناهنده سیاسی به رسمیت شناخته شود.


فراخوان جهت کمک مالی

دوستداران آزادی ،
خانم فاطمه توکلی در حال حاضر ار هیچ گونه کمک و حمایت مالی نه از سوی او- ان و نه از سوی ادارات ترکیه برخوردار نمی باشد.
در ماه های گذشته تنی چند از اعضاء این کمیته و دوستانشان هزینه های زندگی خانم توکلی را به عهده گرفته بودند. اکنون هیچ چشم انداز معینی وجود ندارد که این وضعیت چه مدت دیگر ادامه خواهد داشت. دوستانی که تا کنون این هزینه ها را به عهده گرفته بودند، هر یک مشکلات شخصی و خانوادگی خود را داشته، اما به حکم پایبندی به آرمانهای انسانی خود، با تحمل فشار و سختی تلاش کردند تا خانم توکلی را حمایت کنند. اکنون ما به کمک شما نیاز داریم. خانم توکلی در نامه ای و در توصیف وضعیتش می نویسد:

"... بعداز دیپورت برای من اقامت موقت صادر شده ... اگر تا کنون من دفتر چه ام را نگرفته ام به این دلیل می باشد که پول لازم برای پرداخت دفتر چه ام را نداشتم. به ... خبر داد ه ام و تا هفته آینده دفتر چه ام را خواهم گرفت. بنا بر این شما می توانید در این رابطه یک مؤفقیت دیگر را هم در رابطه با پرونده من اعلام کنید".( 30.12.2005)
وی در جای دیگری از نا مه اش می نویسد:
"... از روزی که وارد ترکیه شد ه ام تا کنون هیچ مستمری از هیچ ارگانی دریافت نکرد ه ام. فقط دوستانم، .. . خانم، که هم چنان به پای من میدود و دیگر دوستان که من نامشان را نمی دانم که آنهم از طرف ... و به وسیله او مرا کمک کرده و می کنند." وی اضافه می کند: ".. آزادانه در شهر تردد می کنم. هنوز منزل دوستانم هستم. در تعقیب کرایه یک خانه کوچک هستم. خانه فراوان است اما کرایه ها بالا. تا کنون دو بار از
UNHCR
درخواست کمک مالی جهت خرید دارو کرد ه ام که هیچ جوابی نداد ه اند".

در چند یا چندین ماه پیش رو خانم فاطمه توکلی به حمایت مالی همه ما نیازمند است. تنها با همیاری و همبستگی است که می توانیم سختی این بار و شرایط را به دستاوردی شیرین در پایان کار تبدیل کنیم.

شما می توانید کمک های مالی خود را به آدرس زیر در آلمان واریز کنید:

در قسمت دریافت کننده بنویسید:

.Fluechtlingshilfefond e.V

 

 

در قسمت موضوع بنویسید:

Fatemeh Tavakkoly

 

 

نام بانک:

Sparkasse Hannover

 

 

شماره حساب بانکی:

690 129

 

 

کد بانکی:

180 50 250

 

 


بسیار متشکر خواهیم شد اگر خبر واریز پول را به آدرس زیر با ایمیل اطلاع دهید:

if-id@gmx.de

در اطلاعیه های بعدی، شما را در جریان آخرین وضعیت خانم فاطمه توکلی قرار خواهیم داد و همراه با وی، آنطور که او می نویسد، می گوئیم :

" با آرزوی فردای بهتر برای انسانها"

حنیف حیدر نژاد- از طرف کمیته دفاع از حق پناهندگی فاطمه توکلی

13.01.06

 

http://www.if-id.de/files/de/Asyl/Fatima_in_E2.php


اطلاعیه کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه

طی چند روز گذشته اشخاصی سود جو و منفعت طلب بنام کمیته هماهنگی پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه بنام اعتراض و تحسن از مردم تقاضای پول و شماره حساب خود را داده اند.
بنام کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه همه را مطلع میکنیم که این غیر از شیادی و سواستفاده کردن بنام پناهنده چیز دیگری نمیتواند باشد.
ما بعنوان پناهنده کرد ایرانی موسوم به شمال عراقی تنها به کمک معنوی و سیاسی شما عزیزان نیازمندیم.
کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه


این مطلب توسط دوستی بنام حمید رضا ذاکری به دست ما رسیده.
مدیریت وبلاگ روژوان میدیا

 

 

روابط پنهانی میان رژیم ایران با حزب کمونیست کارگری..   بخوانید

 


پیام تبریک کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه به روژهلات تڤی
وجود یک کانال تلوزیونی مرتبط به کردستان ایران ضرورتی بود که بی شک از چند سال پیش این نیاز بیشتر خودنمای میکرد.حضور روژهلات تڤی در این مقطع از زمان که تحولات سیاسی در ایران و مخصوصا کردستان که نیاز به یک تریبون انقلابی و مسئول را لازم میدانست روژهلات تڤی شایستگی پر کردن این خلل را داراست.
ما نیز به نام کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه که همه سالیانی را در اپوزوسیون سیاسی کردستان ایران مبارزه نموده ایم .و همکنون مدت ۴ سال است در ترکیه در بلاتکلیفی متلق بسر میبریم.و هر ان انتظار دیپورت ما به ایران بدهی میشود. از اینرو از کانال روژهلات انتظار داریم در انعکاس موقعیت سخت ودشوار ما به تمام دنیا وکمک به بسیج کردن افکار عمومی در حمایت از خواستهای بر حق ما ما را یاری کند.
به امید پیروزی روز افزون برای روژهلات تڤی
کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه


هولیاشمار قربانیان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در ترکیه به سه تن رسید  ساعت پیش ۴:۳۸ ]
امروز جمعه ساعت پنج بامداد هولیا، دختر یازده ساله اهل دوقوبایازی در شرق ترکیه که برادرش محمدعلی روز یکشنبه گذشته و خواهر دیگرش فاطمه پنجشنبه صبح در بیمارستان وان جان خود را از دست دادند، بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای مرغی جان سپرد و بدین ترتیب شمار قربانیان این بیماری به سه تن رسید. همزمان وزارت بهداشت و درمان ترکیه اعلام کرد حال سه تن دیگر از 23 نفر مظنون مبتلا به ویروس H5N1 که تحت مداوا قرار دارند به شدت وخیم است. در شهر اقدیر نیز نه نفر مظنون به بیماری آنفلوآنزای مرغی تحت مداوا قرار گرفته اند و از دیروز پس از انتشار خبر مرگبار بودن این بیماری، دهها نفر که گوشت مرغ خورده اند، به بیمارستان ها مراجعه کردند. وزیر کشاورزی و امور روستایی در اجلاسی اضطراری با حضور مسئولین هشت استان شرق ترکیه اعلام کرد شیوع آنفلوآنزای مرغی در شش منطقه شرق و جنوب شرقی ترکیه به اثبات رسیده است. وزیر جنگلبانی و فضای سبز شکار در شرق منطقه آناتولی را ممنوع اعلام کرد. علی جوانمردی [ audio ] (rm) صدا | (wma) صدا [ 3:13 mins ]
بڕیارنامه‌ی خۆنیشاندانی پشتیوانی له‌په‌نابه‌ران ڕێکه‌وتی 20051229 له‌شاری

سه‌ره‌ڕای ئه‌وه‌ی که‌ وڵاتی سوئید ، وه‌ک به‌رچاوترین وڵاتی یارمه‌تیده‌ر و
پشتیوانی په‌نابه‌ران ، کانگای دێمۆکراسی ، پارێزگاری مافی مرۆڤ ........
ناسراوه‌ ، به‌داخه‌وه‌ ماوه‌یه‌که‌ هاوشان له‌گه‌ڵ سیاسه‌ت وبه‌رنامه‌ی ؛ یه‌کێتی
ئوروپا بۆپه‌نابه‌ری؛ هه‌نگاوده‌نێ . ئیداره‌ی په‌نابه‌ری له‌م وڵاته‌ ، وێڕای شناختی له‌سه‌ر وه‌زعی سیاسی وکۆمه‌ڵایه‌تی ناوچه‌ی رۆژهه‌ڵاتی ناوه‌راست و به‌تایبه‌ت ئێران ، گۆشاری خستۆته‌سه‌رپه‌نابه‌ران وتا ئه‌وجێگه‌ی بۆی بگۆنجێ له‌وه‌رگرتنیان خۆده‌پارێزێ .

راستییه‌کی حاشاهه‌ڵنه‌گره‌ که‌ کورد وه‌ک مه‌زنترین نه‌ته‌وه‌ی بێ وڵات ، به‌شی زۆری ئه‌وپه‌نابه‌رانه‌ پێک دێنێ ، که‌بۆپاراستنی گیانیان روویان کردۆته‌ئوروپا.
ڕژیمه‌کانی داگیرکه‌ری کۆردستان تائه‌وجێگه‌ی له‌ده‌ستیان هاتبێت ، له‌ تۆاندنه‌وه‌ وجینۆسایدی کورد ، درێغیێان نه‌کردووه‌ونایکه‌ن . ڕژیمی کۆماری ئیسلامی ئێران ، تائێستا له‌هیچ سیاسه‌ت وکرده‌وه‌یه‌کی سه‌رکۆتگه‌رانه‌ دژ به‌به‌نه‌ته‌وه‌ی کورد خۆی نه‌پاراستووه‌وناپارێزێ .

ڕژیمی ئێران له‌هاتنه‌سه‌رکارییه‌وه‌ ، به‌پێی ی سیاسه‌تی تیروریستی و شه‌ڕخۆازانه‌ی نه‌ته‌نیا خه‌ڵکی کوردستان ،به‌ڵکۆ جیهانیشی خستۆته‌ مه‌ترسیه‌وه‌.
گه‌لی کوردستان له‌ژێررابه‌رایه‌تی هێزه‌سیاسییه‌کاندا ، به‌تایبه‌ت حیزبی دێمۆکڕاتی کوردستانی ئێران ( که‌حیزبێکی سۆسیال دێمۆکڕاته‌ وئه‌ندامه‌ له‌سۆسیال ینترناسیۆنالیست دا ) له‌خه‌باتێکی بێ وچان ونابه‌رابه‌ردا ، پێشی له‌جێنۆسایید وتۆانه‌وه‌ی نه‌ته‌وه‌ی کورد گرتووه‌ وله‌م پێناوه‌دا به‌هه‌زاران ئه‌ندام و سه‌رکرده‌ی بوونه‌ته‌ قوربانی .

ئاشکرایه‌ که‌ڕژیمی ئێران وه‌ک دامه‌زرێنه‌روپاڵ پشتی تێرۆریزمی جیهانی ،
هه‌وڵدان بۆسازکردنی چه‌کی ناوه‌کی وهه‌ره‌شه‌ی تواندنه‌وه‌ی ئیسرائیل و..
بۆته‌هه‌ڕه‌شه‌یه‌کی گه‌وره‌ بۆ سه‌ر ئاستی ئاسایشی جیهانی له‌لایه‌ک و
زیندانێکی به‌رین وسامناکه‌ بۆخه‌ڵکی ئێران وکوردستان له ‌لایه‌کی تربه‌گرتن و کوشتن وشکه‌نجه‌وراونانی ئازادیخوازان ، روناکبیران ، لاوان ،خۆێندکاران و ژنان و.....
ئه‌م کرده‌وه‌یه‌ی ڕژیمی ئێران خه‌ڵک ناچارده‌کات بۆرزگاربوونیان له‌م وه‌زعه‌ رووبکه‌نه‌ هه‌نده‌ران. ناوه‌ندی گشتی یه‌کێتی کوردان له‌وڵاتی سوئێد ، به‌ناسینی ئه‌وراستییانه‌ ، له‌ناوخۆی ئێران ، به‌ئه‌رکی سه‌رشانی خۆی ده‌زانێ که‌پشتیوانی له‌وپه‌نابه‌ره‌ کوردانه‌بکات که‌له‌ئێرانه‌وه‌ روویان کردۆته‌ سوئێد .

یه‌کێتی کوردان له‌وڵاتی سوئێد وه‌ک کۆمه‌ڵه‌یه‌کی کولتوری ودێمۆکراتیک ،
هه‌وڵده‌دا په‌نابه‌ری کورد له‌مافی په‌نابه‌ری ، به‌پێی کۆنوانسیونی نێونه‌ته‌وه‌یی سه‌باره‌ت به‌مافی مروڤ ئاگادار بکا وتائه‌وجێگه‌ی له‌ تۆانای دایه‌ گرفته‌کانیان چاره‌سه‌ربکات وهاوکاری ئیداره‌ ره‌سمییه‌کانی په‌نابه‌ری بکات بۆتێگه‌یشتن له‌وه‌زعی دژواری په‌نابه‌رانی کورد که‌له‌ده‌ست رژیمی ئێران رایان کردووه‌وخۆیان گه‌یاندۆته‌ ئه‌م وڵاته‌.

بۆیه‌داواتان لێ ده‌که‌ین ئه‌م خاڵانه‌ی خۆاره‌وه‌ له‌به‌رچاوبگرن :

1- ئیداره‌ی په‌نابه‌ری سوئێد ، لێکۆڵینه‌وه‌یه‌کی ورد وزانستییانه‌ له‌سه‌ر هۆی ئاواره‌بوونی، ئه‌م مرۆڤانه‌ بکات که‌بۆپاراستنی گیانیان زۆربه‌دژواری خۆیان گه‌یاندۆته‌ ئه‌م وڵاته‌.
2- حیزبی دیمۆکراتی کوردستانی ئێران ، حیزبێکی سیاسی ناسراوی مۆخالفی رژیمی ئێرانه‌، که‌هه‌موولایه‌نگر وئه‌ندامه‌کانی ، له‌لایه‌ن رژیمی ئێرانه‌وه‌ گیانیان له‌ مه‌ترسیدایه‌.
3- ئه‌ندام بوون له‌ حیزبی دێمۆکراتدا ، سه‌زای مه‌رگه‌ له‌ڵایه‌ن ڕژیمی ئێرانه‌وه‌ ئه‌وچه‌ندکه‌سه‌له‌ناوخۆی وڵات ، ئه‌ندامی هه‌ڵسوری ئه‌م حیزبه‌ بوون وبه‌وپێێه‌ئه‌مانه‌ش ، سه‌زای مه‌رگیان له‌سه‌ره‌.
4- ئه‌م چه‌ند که‌سه‌ی خۆاره‌وه‌ که‌ ئه‌ندامانی حیزبی دێمۆکراتی کوردستانن ، گه‌راندنه‌وه‌یان بۆئێران مه‌ترسیداره‌ وداواده‌که‌ین که‌مافی په‌نابه‌رییان له‌وڵاتی سوئێد پێ بدرێ .

ناوه‌ندی گشتی
یه‌کێتی کوردان له‌سۆئێد
20051229

نگاهی کوتاه به بیلان قانون جدید مهاجرت در آلمان و دستاوردهای آن در سال 2005
30.12.05

ترجمه وتلخیص: حنیف حیدر نژاد

9 ماه پس از به اجراء درآمدن قانون جدید مهاجرت در آلمان، در سمیناری در شهر بن آلمان دستاوردهای این مسئله مورد بررسی قرار گرفت.
فصلنامه " خارجیان در آلمان"در شماره پایانی سال 2005 خود با اشاره به گزارشی از سمینار فوق و در مقاله ای با عنوان" سوراخ سوزن کمی بزرگترشده" برخی دستاوردها را که در سمینار فوق به آن پرداخته شده است را بصورت مختصر مورد اشاره قرار داده است. ( عنوان مقاله به خودی خود نشان ازآن دارد که" سوراخ" ، همان" سوراخ" باقی مانده و اینکه  درب تنگ وتاریک مهاجرت وپناهندگی و اقامت خارجیان در آلمان،  کماکان بر همان پاشنه سابق خود می چرخد. البته با تفاوتهائی بس کوچک و ناچیز)!

نظری به برخی فاکتها:
فوق متخصصین
طی سال 2005 و تا زمان تشکیل این سمینار،
700  نفر فوق متخصص وارد آلمان شده اند که اکثرا از آمریکا و کانادا می باشند. برای ولفگانگ بوسباخ رئیس(وقت) فراکسیون پارلمانی ائتلاف احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی ، این حکایت از  یک رقم  بالا می باشد. از آن طرف دیتر اوبن دورفر، پرفسورعلوم سیاسی این رقم را در مقابل 80000 نفر فارغ التحصیلان و کار آموختگانی که بعضا جزء بهترین ها هستند و سالانه آلمان را ترک می کنند، رقم ناچیزی به حساب می آورد. وی  با اشاره به  قانون مهاجرت و تغییراتی که به همراه داشته است می گوید:" سوراخ سوزن( البته) کمی گشادتر شده است". اما بلافاصله به محدودیتها و سختی هائی که در مقابل دانشجویان خارجی قرار دارد اشاره کرده و می گوید این افراد بعد از اتمام تحصیلات ، یک سال فرصت دارند تا بتوانند کاری برای خود پیدا کنند، آنهم در حالی که اولویت گرفتن کار ابتدا با شهروندان آلمانی و اروپائی می باشد. و اگر با وجود این محدودیت  دانشجویان خارجی که اکثرا بالاترین درجه انتگراسیون را دارند، نتوانند کاری پیدا کنند،  باید خاک  آلمان را ترک کنند. 

وضعیت اقامت "افراد دولدونگی"
خانم کورنلیا شمالتز از اعضاء " کمیته تهیه پیش نویس بررسی قانون مهاجرت" این مسئله را مورد انتقاد قرار میدهد که:  این قانون نتوانسته برخلاف انتظار اولیه، مسئله صدور وتمدید زنجیره وار و مستمر  " دولدونگ"  را پایان دهد. کماکان حدود 200000 نفر پناهجو باید  هر چند ماه یکبار برای تمدید برگه اقامتی شان به ادارات خارجیان مراجعه کنند و پیوسته در حالت عدم اطمینان نسبت به وضع خود زندگی را بگذرانند. حدود 80000 نفر از این تعداد بیش از 10 سال است که در آلمان ساکن هستندو بسیاری از آنها اینجا کار کرده، مالیات پرداخته و بچه هایشان به مدرسه می روند. وی معتقد است که حداقل برای این دسته از افراد باید اجازه اقامت صادر شود.
 
پناهندگی به دلیل" تحت تعقیب بودن از طرف ارگان های غیر دولتی" و" به دلیل جنسیتی"
برخلاف آنچه که تصور می شد، گنجاندن موارد فوق در قانون جدید  " موجی از هجوم میلیونی" به آلمان را بدنبال نیاورد.  بر اساس آنچه آلبرت اشمیت، رئیس اداره فدرال برای مهاجرت و پناهندگی اعلام کرد در این مدت به  دلایل فوق  در مورد اول به 40 نفر  و در مورد دوم تنها به 70 نفر پناهندگی  اعطاء شده است.

کلاسهای "انتگراسیون"
نکته جالب توجه در این مورد بالا بودن میزان شرکت و ثبت نام  برای این کلاس ها می باشد. بیش از 100000 نفر در فهرست این کلاسها ثبت نام شده ولی آمار شرکت کنندگان بالاتر از این رقم می باشد. 60% شرکت کنندگان را نیز زنان اکثرا مادر تشکیل میدهند.
برگزار کنندگان این کلاسها میزان 600 ساعت درس را که برای این کلاسها در نظر گرفته شده مورد انتقاد قرار داده و با توجه به تفاوت سطح آمادگی زبان افراد شرکت کننده در این کلاسها، مدت آنرا کم و نا متناسب می دانند. برخی لازم است که الفبا زبان را یاد بگیرند وآنزمان که از سیاست گذاران محلی برای افزایش بودجه در چنین مواردی درخواست می شود، آنان جواب مثبتی نمی دهند. 

http://www.if-id.de/files/de/Asyl/Bielan_Migration_hanif.php

لینک منبع آلمانی : www.isoplan.de


قابل توجه همه دوستان
مدیریت این وبلاگ به اقای سام فیضی انتقال یافت.از این به بعد ایشان مسئول و مدیر این وبلاگ میباشند.
شاهین بغدادی

وتوویژ له گه ل به ریز جه عفه رئیلخانیزاده له سه ر وه زعیه تی په نابه رانی کوردی ئیران  له تورکیا رادیو ئاوینه

د
رخواست کمک فوری    کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه

متاسفانه مطلع شدیم دو تن از دوستان ما که شامل کیس پناهندگان شمال عراقی میشوند. از روی ناچاری و بی مسئولیتی کمیساریای عالی پناهندگان در ترکیه مجبور شدند ریسک و خطر راه قاچاق را بپذیرند.که متاسفانه توسط نیروهای مرزبان ترک دستگیر و روانه زندان استانبول شده اند. خطر دیپورت این دوستان ما به ایران بدهی میشود.بدینوسیله بنام کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه از تمام سازمانها و نهادها که در ضمینه دفاع ازپناهنده و حقوق بشر فعالیت میکنند خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به جلوگیری از دیپورت این دوستان اقدام نمایند.
اسم و مشخصات این دوستان
۱.ارسلان احمدی به شماره فایل 8300 _ A همراه همسرش سارا
۲.دلشاد حسینی به شماره فایل H-83690 همراه همسرش
کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه


سه‌ر له‌ به‌یانی ڕۆژی 13ـ12ـ2005 نێزیک به‌ 200 که‌س له‌ په‌نابه‌رانی کوردی ئێرانی ناسروا به‌ ( په‌نابه‌رانی شیمالی عێراق) له‌ مه‌ڕ بێ ته‌فاوه‌تی ڕێکخراوی یوئێن UN به‌رامبه‌ر به‌ په‌نابه‌رانی کورد له‌ تورکیه‌ له‌ ماوه‌ی چه‌ند ساڵی ڕابردوو دا و له‌ به‌ر نادیار بوونی چاره‌نووسیان له‌ به‌ر ده‌رگای یوئێن UNHCR کۆبوونه‌وه،‌  و داوای وه‌ڵامی ڕاستیان له‌ کاربه‌ده‌ست و کارگێرانی یوئێن UN خواست و پاش ماوه‌یه‌ک چاوه‌روانی له‌ کاتژمێر 9:30 ده‌قیقه‌ی به‌یانی یه‌کێک له‌ کارمه‌نده‌کانی یوئێن UN هاته‌ده‌ر و گووتی:
  1. نائۆمێد مه‌بن و خۆشبین بن به‌ نیسبه‌ت کاره‌کانتان

  2. ئێمه‌ هه‌روا به‌رده‌وام کارتان بۆ ده‌که‌ین و هه‌ر ئێستا وه‌ڤدێکی ئێمه‌ له‌ ئیستانبوول سه‌باره‌ت به‌ کاره‌کانی ئێوه‌ خه‌ریکی قسه‌ کردنه‌.

به‌ڵام له‌ به‌ر ئه‌وه‌ قسه‌کانی ئه‌و کارمه‌نده‌ی یوئێن UN هه‌ر دووپاته‌ و چه‌ند پاته‌ی قسه‌کانی ساڵانی ڕابردوو یوئێن UN بوو، په‌نابه‌رانی مانگرتوو له‌ به‌ر ده‌رگای یوئێن UN ده‌ستیان به‌ ناره‌زایه‌تیێکی ئارام کرد له‌ ئاست ئه‌و قسانه‌ و له‌ ئاست بێ ته‌فاوه‌تی یوئێن UN.
له‌م کاته‌ دا پۆلیسی تورکیه‌ ده‌ستی به‌ تووند و تیژی کرد بۆ ئه‌وه‌ی بڵاوه‌ به‌ مانگرتنی په‌نابه‌ران‌ بێنێ، که‌ ئه‌وه‌ش بوو به‌ هۆی تووڕه‌یی زیاتری په‌نابه‌ران و به‌ داخه‌وه‌ چه‌ند که‌س له‌ په‌نابه‌رانی تووڕه‌ ده‌ستیان به‌ به‌رد هاویشتن به‌ره‌و بنکه‌ی یوئێن
UN کرد، هه‌ر بۆیه‌ ده‌سته‌یه‌ک له‌ په‌نابه‌ران دژی ئه‌و چه‌ند په‌نابه‌ره‌ تووڕه‌یه‌ هه‌ڵوێستیان گرت و نه‌یان هه‌ێشت که‌ درێژه‌ به‌م کاره‌ بده‌ن.

له‌م مانگرتنه‌ دا چه‌ند که‌س له‌ په‌نابه‌ران له‌ لایه‌ن پۆلیسی تورکیه‌ و گیران و ئه‌وانی دیکه‌ش بڵاوه‌یان کرد، شایانی باسه‌ پاش ماوه‌یه‌ک په‌نابه‌ره‌ گیراوه‌کان له‌ لایه‌ن پۆلیسه‌وه‌ ئازاد کران و به‌ قسه‌ی په‌نابه‌ره‌ ئازاد کراوه‌کان هه‌ڵوێستی پۆلیس له‌ به‌رامبه‌ر ئه‌وان دا زۆر باش بووه‌.

له‌ لایه‌ن: مه‌ریوان

تورکیه‌


خبر کوتاه و فوری در ارتباط با وضعیت اقامتی "افراد دولدونگی در
آلمان"


: 09.12.05

حنیف حیدرنژاد مدکار اجتماعی در امور خارجیان وپناهندگان

اجلاس وزرای 16 ایالت آلمان در پایان نشست دو روزۀ خود در یک کنفراس و بیانیه مطبوعاتی در ساعت 14:00 روز جمعه 09.12.2005 اعلام کرد که نتوانسته اند در رابطه با وضعیت اقامتی "افراد دولدونگی" به نتیجه برسند.

این اجلاس تصمیم گرفته که بررسی این مسئله را بعهدۀ یک گروه کاری از وزرای داخله ایالات آلمان واگذار کنند . این "گروه کاری" موظف است که با بررسی همه جوانب ، یکسری تصحیحات قانونی را برای تغییر یا تصحیح قانون اقامت تنظیم کند و تصمیم گیری در مورد این مسئله در سال 2006 انجام خواهد گرفت .

جزئیات مربوط به این خبر در یک مقاله دیگر به اطلاع خواهد رسید
.


ڕوونکردنه‌وه‌یه‌ک له‌ لایه‌ن عه‌لی جه‌وانمردی یه‌وه!

 

 

     هاوکات له‌گه‌ڵ ده‌ست پێکرانی هاوکاری من له‌گه‌ڵ رادیۆ ئوروپای ئازاد ( رادیو فردا) به‌رپرسێکی ڕێژیمی کۆماری ئیسلامی به‌ ناوی " ح- ڕ" له‌ ئێرانه‌وه‌ به‌ ته‌لێفون پێوه‌ندیی پێوه‌ گرتم و هه‌ڕه‌شه‌ی کرد که‌ ئه‌گه‌ر به‌ وته‌ی ئه‌و راپۆرته‌کانم به دژی نیزامی ئیسلامی درێژه‌ پێ بده‌م، بۆم به‌ گران ته‌واو ده‌بێ و به‌ وته‌ی خۆیان ریسوام ده‌که‌ن و ئابرووم پێوه‌ ناهێلن!!‌ له‌و کاته‌وه‌ یه‌که‌م هه‌وڵیان ئه‌وه‌ بووه‌ که‌ ئیمه‌یلی پێشووی منیان حه‌ک کرد و به‌ ناوی منه‌وه‌ زۆر قسه‌ی سووک و شیاوی خۆیان بۆ ئادرێسی ئه‌و ئیمه‌یلانه‌ ناردووه که‌ له‌ ئیمه‌یله‌که‌م دا هه‌بوو. پاش ئه‌وه‌ به‌ هۆی به‌کرێگیراوانی خۆیان که‌ ئادرێسێکیان له‌ خۆیان به‌ جێ نه‌هێشتووه جیا له‌ ئیمه‌یلێک نه‌بێ، زۆر ناشییانه‌ داوایان له‌ ژماره‌یه‌ک له‌ دۆستانم کردووه که له‌ سه‌ر رابرددوی من چ ده‌زانن بۆیان به‌ڕێ بکه‌ن تا به‌ قه‌لی خۆیان " ریسوام" بکه‌ن!

 

   ئه‌و جۆره‌ هه‌وڵه‌ نه‌زۆکانه‌ بۆ گه‌یشتن به‌ ئامانج، له‌ لایه‌ن ئیتلاعاتی کۆماری ئیسلامی و ده‌ست و پێوه‌ندییه‌کانیان‌ له‌ نێو په‌نابه‌رانی کورد و ئێرانی نیشته‌جێی تورکیه‌، تازه‌یی نییه‌ و له‌وانه‌یه‌ بۆ زۆر که‌س هاتبێته‌ پێش. له‌ ڕێگای ئه‌م نوسراوه‌یه‌ ئه‌و دۆستانه‌ی به‌ ناوی من ئیمه‌یلی ئه‌وتۆیان پێ گه‌یشتووه‌ ئاگادار ده‌که‌م که‌ بایه‌خی پێ نه‌ده‌ن.

ئه‌و که‌سانه‌ش که‌ عامیلی ئه‌و کرده‌وه‌یه‌ن که‌ دووره‌ له‌ هه‌موو ئه‌خلاق و پرێنسیپێکی ئینسانی و سیاسی، ئاگادار ده‌که‌مه‌وه‌ که‌ ڕێگای خۆم  وه‌ک ‌سه‌ربازێکی بچووکی ڕێبازی پێشه‌وا قازی و قاسملو و شه‌ره‌فکه‌ندی و هه‌موو شه‌هیدانی کوردستان درێژه‌ پێ ده‌ده‌م و دڵنیایان ده‌که‌مه‌وه‌ که‌ به‌و کرده‌وانه‌یان له‌ سه‌ر تێکۆسانی خۆم زۆر سوورتر بووم  و بێ ئابڕووییش بۆ خۆیان و ئاخونده‌کانیان ده‌مێنێته‌وه‌.

 

 

                     

علی جوانمردی- آنکارا

          04/12/2005       

ئه‌و ئیمه‌یله‌م حه‌ک کراوه‌ :Sarina_j2003@yahoo.com


فاطمه توکلی
مؤافقت دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان در ترکیه با" بررسی مجدد پرونده"


دوستداران آزادی و مدافعین حق پناهندگی،

دفتر امور پناهندگان سازمان ملل در آلمان خبر داد که نمایندگی این سازمان در ترکیه اعلام آمادگی کرده که پرونده پناهندگی خانم فاطمه توکلی را مجددا مورد بررسی قرار دهد.

خانم فاطمه توکلی بعد از تقریبا یک ماه جدال با مرگ وآسیبهای ناشی از خودکشی، به آغوش ما باز گشت! وی در شرایط اختفاء زندگی میکند.

 فاطمه توکلی یک فعال سیاسی است که از بعد از انقلاب 1357 در ایران، در دفاع از ارزشهای حقوق بشری مبارزه می کرد و همچون هزاران هزار زن ومرد آزاده ایرانی دیگر وفاداری خود به این آرمانها را  با تحمل سالها زندان نشان داد.
 فاطمه توکلی یک زن پناهجوی ایرانی است که در دسامبر 2001 از دفترنمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در  امور پناهندگان در آنکار/ ترکیه درخواست پناهندگی کرده بود.
 با رد آخرین درخواست پناهندگی اش در سال 2005 وبعد از آنکه بدلیل اعتراض نسبت به وضعیت خود در مقابل دفتر UN در آنکارا، چهره اش  بیش از پیش برجسته می شود و برای پیشگیری از دستگیری توسط پلیس ترکیه و اخراج به ایران،  با تحمل شرایط بسیار سخت ناگزیر به زندگی مخفی  بدون داشتن برگه اقامتی  معتبر روی میآورد.
با لو رفتن محل اقامتش واحساس خطر نسبت به اخراج به ایران، با خوردن میزان زیادی داروهای مختلف اقدام به خودکشی می کند.

با انتقال او به بیمارستا ن در تاریخ 12.10.05، خوشبختانه جان وی نجات پیدا می کند اما کماکان روح وی در اسارت و درگرو اخراج باقی می ماند.
شدت سمومی که وارد بدن وی شده بود آنقدر زیاد بود که عملا دوره رسیدگی های پزشکی اوبیش از یک ماه به درازا می کشد. وی از تاریخ سه شنبه 12.11.2005 از بیمارستان خارج شده است و پزشکان معالج معتقدند هنوز حدود 30% از سموم در بدن وی باقی  مانده است.

در مدت یک ماه ونیم گذشته بسیاری از مدافعین حقوق بشر تلاش کردند تا دفتر پناهندگان سازمان ملل در ترکیه پرونده فاطمه را بازگشائی کند. این اقدامات کماکان ادامه دارد. کمیته ای  متشکل از این افراد در آلمان تلاش کرد تا این اقدامات را هماهنگ نماید. این کمیته خود را با نام " کمیته دفاع از حق پناهندگی فاطمه توکلی" معرفی می نماید.
 ارتباط با ما : info@if-id.de

برخی ازاقدامات این کمیته در این مدت بطور فهرست وار عبارتند از:
-  حفظ تماسهای تلفنی مستقیم وغیرمستقیم بطور منظم با فاطمه و اطلاع از آخرین وضعیت وی،
- تماس با برخی اشخاص و سازمانهای حقوق بشری در ترکیه ومطلع نمودن آنها نسبت به سرنوشت فاطمه ودرخواست کمک از آنها به مقتضای شرایط خودشان،
- تماس با آقای اشتروبله  نماینده از حزب سبزها  در پارلمان آلمان و تماس وی با دفتر پناهندگان سازمان ملل  در آلمان،
- تماس با خانم اولا  یلپکه نماینده از حزب چپ در پارلمان آلمان و تماس وی با دفتر پناهندگان سازملل  در آلمان،     
- ارتباط ایمیلی با آقای جم اوزده میر نماینده ترک تبار حزب سبز ها در پارلمان اروپا که متأسفانه نتیجه مثبت نداشت. 
- تماسهای تلفنی و ایمیلی با دفاتر سازمان عفو بین الملل در برلین و لندن
- تماس با دفتر آقای اشترسه مسئول کمیسیون حقوق بشر فراکسیون پارلمانی حزب SPD در پارلمان آلمان،
- تماس با دفتر آقای توم کوونیگز مسئول بخش حقوق بشر وزارت خارجه آلمان،
- تماسهای تلفنی و ارتباطات ایمیلی با دفترامور پناهندگان سازملل در ترکیه.

صبح روز چهارشنبه 30.11.05 دفتر نمایندگی سازمان ملل در امور پناهندگان در آلمان/ نورنبرگ به ما اطلاع داد که دفتر نمایندگی این سازمان در ترکیه " با بررسی مجدد پرونده خانم فاطمه توکلی مؤافقت کرده است. اما این به معنی بازگشائی مجدد پرونده نمی باشد".
این خبر مثبت بوده اما کافی نیست!

دوستاران آزادی، مدافعین حق پناهندگی،
 برای ادامه مبارزه تا حل مشکل اقامتی فاطمه، لازم است که همه بیش از گذشته به شدت تلاشهای خود اضافه کنیم:
- شما می توانید با آدرس زیر تماس گرفته و مراتب نگرانی خویش را از وضعیت فاطمه توکلی ابراز کنید:

E-mail : TURAN@unhcr.org

To the Staff of the UNHCR- Ankara Turkey- Carolyn Enis especially, of Fateneh Tavakkoly, the case T1385

- اگر می توانید ودر هر کشور که هستید ، کانالهای  سیاسی ای را که می شناسید فعال کنید و از طریق دفتر سازمان ملل در کشور محل سکونت خویش، تلاش کنید تا دفتر سازمان ملل در ترکیه به تماسهای شما پاسخ دهد. یک کپی از ایمیل های خود برای دفتر امور پناهندگان سازمان ملل در ترکیه را برای افراد یا سازمانهای سیاسی فوق  که با آنها ارتباط برقرار کرده اید نیز ارسال کنید.
- همه اقدامات خود را ثبت کرده وسند کنید تا در صورت نیاز به مراجع ذیصلاح قابل ارائه باشند.  
- تلاش کنید افکار عمومی  به صورت وسیع تری در جریان این اخبار قرار بگیرند.
- اگر تاکنون به عنوان یک شخص، گروه، سازمان یا حزب و یا  یک برنامه رادیوئی در ارتباط با وضعیت فاطمه توکلی مقاله نوشته، مصاحبه کرده ویا مطالبی را منتشر کرده اید، یک نسخه از آن را برای ما ارسال کنید. لطفا به ضمیمه مطالب فارسی خود در یک توضیح کوتاه به زبان انگلیسی یا آلمانی به موضوع و محتوای مطلب ارسالی اشاره کنید. لطفا مشخص کنید این مطلب در چه تاریخی و در کجا منتشر شده است.
- یک آدرس ایمیلی ودر صورت امکان یک تلفن تماس  از خود مشخص کنید.

در اطلاعیه های بعدی، شما را در جریان آخرین وضعیت خانم فاطمه توکلی قرار خواهیم داد.

حنیف حیدر نژاد- از طرف کمیته دفاع از حق پناهندگی فاطمه توکلی

اخبار مربوط به وضعیت اقامتی افراد " دولدونگی" در آلمان


حنیف حیدر نژاد - مشاور امور پناهندگی 26.11.05

وزرای داخله 16 ایالت آلمان ( IMK = Innenministerkonferenz )  در تاریخ هشتم و نهم ماه آینده- دسامبر- اجلاس منظم  شش ماه دوم سال 2005 خود را در شهر کالسروحه برگزار خواهند کرد.
یکی از موضوعات مورد بحث در این اجلاس، مسئله اعطاء حق اقامت به آندسته از خارجیان می باشد که سالهای طولانی در آلمان زندگی کرده ولی بدلیل مختومه اعلام شدن پرونده پناهندگیشان  باید بر اساس قانون اقامت  خاک آلمان را ترک کنند. اما چون اداره امور خارجیان از آنها پاس در اختیار نداشته و خود آنها نیز حاضر به امضاء برگه های بازگشت داوطلبانه به کشورشان نمی باشند، از سوی دولت آلمان" تحمل" شده و برگه دولدونگ به آنها داده می شود. مطابق قانون اقامت، "
دولدونگ Duldung "  یک تیتر و عنوان اقامتی محسوب نمی شود.
 در عمل، دارندگان دولدونگ در شرایط بسیار غیر انسانی زندگی می کنند. حدود 200 هزار نفر پناهجو  در آلمان دولدونگ دارند. آمار ایرانیان دارنده دولدونگ حدود 4700 نفر می باشد. بسیاری از این افراد بیش از 10 سال ولی اکثر آنها بیش از پنج سال است که چنین موقعیتی دارند. دارندگان دولدونگ از طرف اداره امور خارجیان و یا سوسیال( تأمین اجتماعی) به شدت زیر فشار می باشند تا  خاک آلمان را ترک کنند. به این افراد اجازه کار داده نمی شود واز اول سال 2005  و با به اجرا درآمدن قانون جدید، حتی اجازه کار اکثرآندسته ای که شاغل بودند نیز از آنها گرفته شده است.
در چند هفته گذشته اخبار بسیاری در در روزنامه های آلمانی به چاپ رسیده مبنی بر اینکه در اجلاس آینده وزرای داخله ایالات آلمان، قرار است در مورد بخشی از این افراد و دادن اقامت به آنها تصمیم گرفته شود.
در هفته های اخیر اخبار وشایعات زیادی در بین ایرانیان پناهجوی دولدونگی راه افتاده که متأ سفانه بی پایه و اساس و اغلب غیر دقیق هستند. منشاء این اخبار در اساس مصاحبه وزیر داخله ایالت نورد راین وستفالن " اینگو ولف" از حزب اف.د. پ FDP
می باشد. وی در چندین مصاحبه، پیشنهادی را در این مورد مطرح کرده است. دراین پیشنهاد خواسته شده به آندسته از دارندگان دولدونگ که بیش از شش سال است که در آلمان بوده ودر دو سال گذشته شاغل بوده و وابستگی به کمکهای دولتی نداشته اند، اقامت داده شود.
در عالم واقع اگر این پیشنهاد به همین ترتیب پذیرفته شود تنها شامل 1000 نفر از مجموع 65000  نفری میشود که در همین ایالت نورد راین وستفالن دولدونگ دارند.
در سالهای گذشته دو عامل در اساس مانع از آن بود که در این اجلاس، بر سر این مسئله تصمیم گیری شود. یک دلیل رقابت دو حزب بزرگ یعنی اس. پ. د SPD
  و ائتلاف احزاب دمکرات مسیحی س. د. او CDU - س. اس. او CSU
با هم بود. حال با تشکیل ائتلاف بزرگ توسط این احزاب، این مانع از سر راه برداشته شده و بهترین زمان است تا بتوان به نتیجه رسید. مانع ویا بهانه دوم، اوضاع خراب اقتصادی آلمان عنوان می شد. این مسئله حل نشده و حتی بدتر هم شده است.
شش ماه قبل ودر جریان اجلاس قبلی، پیشنهاد وزیر کشور سابق اتو شیلی در این مورد رد شد. اینکه در اجلاس آتی این پیشنهاد از سوی بقیه وزرای داخله دیگر ایالات نیز پذیرفته شود معلوم نیست. در صورت مؤافقت با آن نیز بسیاری جزئیات مربوط به این پیشنهاد نامشخص است که باید مشخص شود. مثلا اینکه تکلیف "افراد فامیل" چه می شود ویا اگر از یک خانواده یکی شاغل ودیگران از کمکهای دولتی استفاده می کنند چه باید کرد و...
نکته مهم که همه سازمانهای مدافع پناهندگان روی آن تأکید دارند ناکافی بودن این پیشنهاد است. بسیاری حتی آنرا " مسخره" و غیر حرفه ای دانسته و یا از آن به عنوان یک  " مسکن" یاد می کنند. این حتی حد اقل آنچیزی  که سالهاست مدافعان حقوق پناهجویان برای آن تلاش و مبارزه می کنند ، نیست.
سازمانهای مدافع پناهندگان به شدت اعتراضات خود افزوده و همزمان با برگزاری اجلاس وزرای داخله در کالسروحه،  در این شهر و سایر شهرها اعلام تظاهرات یا آکسونهای اعتراضی کرده اند.
همه پناهجویان و بویژه آنانی که دولدونگ دارند می توانند از این فرصت استفاده کرده و باشرکت در این برنامه های اعتراضی تلاش کنند تا هر نوع تصمیمگیری  در این اجلاس با بیشترین امتیاز به نفع پناهجویان خاتمه یابد.

http://www.if-id.de/files/de/Asyl/Enscheid_Asyl_Duldung.php


مطالب مرتبط:

PRO ASYL fordert: Bleiberecht für langjährig Geduldete

فراخوان سازمان مدافع پناهندگان برای تظاهرات

 

پیام تسلیت کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه به خانواده و دوستان اردشیر بهراهی

با نهایت تاسف چند روز پیش دوست و همسنگر قدیمی ما اردشیر بهراهی در شهر اربیل واقع در کردستان عراق بر اثر صانحه تصادف در گذشت. اردشیر بهرامی در سال ۱۳۷۸ خود را صفوف پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران رساند.و بعنوان پیشمرگ در ارگان رادیو صدای کردستان مشغول به کار شد.تا اینکه در سال ۱۳۸۱ بنا بر مشکلات شخصی مجبور به ترک سنگر مبارزه علنی شد.و با مشقت زیاد توانست خود را به شهر وان در ترکیه معرفی کند.اردشیر که جزء پناهندگان شمال عراقی محسوب میشد مدت ۴ سال در ترکیه در بلاتکلیفی متلق بسر برد.فشار روانی و هزینه سرسام اور زندگی و بی مسئولیتی کمیساریای عالی پناهندگان در ترکیه در مورد سرنوشت پناهندهای کرد ایرانی موسوم به شمال عراق توان تحمل را از اردشیر سلب کرد و اردشیر مجبور شد خطر و ریسک برگشتن به عراق و شروع دوباره زندگی از سفر را در عراق بدونه هچ پشتوانه مادی و معنوی به جان بخرد و به عراق برگردد. لازم به ذکر است که اردشیر صاحب پسریست که ۲ سال بیشتر از عمرش نمیگذرد.بنام کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه در درجه اول به خانواده محترم ان مرحوم و بعد به تمام دوستان و همسنگران قدیمش و در کل به کلیه پناهندگان کرد ایرانی موسوم به شمال عراق از صمیم قلب تسلیت میگوئیم و برایشان صبر طلب میکنیم. و همچنان خودمان در غم از دست دادن رفیق اردشیر بهرامی شریک میدانیم.و در اخر باری دیگر از تمام نهادها و سازمانهای دفاع از حقوق بشر خواستاریم به فریاد دادخواهی ما گوش فرا دهند و قدمی در راه نجات ما از این بلاتکلیفی متلق در ترکیه بردارند که دیگر شاهد چنین حوادث تاسف باری نباشیم.ما منتظر همت شما هستیم.
کمیته پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه
۱۸/۱۱/۲۰۰۵


قابل توجه تمام پناهندگان کرد ایرانی در ترکیه

مدتی پیش در وبلاگ کذائی و تحت نظارت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مطلبی توهین امیز و از ریشه بی بنیاد در شانتاژ اقای محمدی نوشته شد.بعد از پیگیری و تهدید اقای محمدی دال بر پیگیری قانونی نویسنده این مطلب مسئول. این وبلاگ که شخص هژیر سعیدی که یکی از پس ماندهای کمونیست کارگری در ترکیه هست و خود را بعنوان پژمان فولادوند مسئول وبلاگ شمال عراقی معرفی نموده اداره میشود.یکی از مهمترین کارهای این وبلاگ ایجاد نفاق و تفرقه در میان پناهندگان کرد ایرانی و مخصوصا پناهندگانی که قبل عضو حزب دمکرات کردستان ایران بوده اند است.هژیر سعیدی با ارسال ایمیلی به اقای محمدی تهیه و ارسال این مطلب توهین امیز را به من نسبت میدهد که خوشبختانه اقای محمدی با درایت کامل فورا عمق ماجرا را خواند.و با اینجانب تماس گرفت.و بدینوسیله به کذای بودن حرفهای پژمان فولادوند(هژیر سعیدی) پی برد.حال لازم میدانم دلیل اجرای این طرح نفاق را از جانب هژیر سعیدی مختصر توضیح دهم.بعد از درج یک مطلب که حاوی افشاگری یکی از کادرهای برجسته کمونیست کارگری در وبلاگ اینجانب روژوان میدیا به ادرس
www.azadi-rojvan.blogsky.com و شکست سیاسی کمونیست کارگری توسط این وبلاگ تمام سران رده بالا کمونیست کارگری اقدام به لجن پراکنی و کشیدن چک بی محل در شانتاژ این جانب و دفاع از سوسیال خراباتشان منصور حکمت نمودند.از اینرو طبیعی هست مهره ناچیز کمونیست کارگری هم برای اربابانش دستمال را به دست بگیرد و در پی انتقام از من حیله کند.لازم به ذکر است که به کلیه دوستان شمال عراقی و پناهنده پیشاپیش اعلام نمایم که اینجانب مسئولیت هیچ مطلبی را که در وبلاگ کذائی شمال عراقی درج گردد را به عهده نمگیرم. اصل ایمیلی که توسط هژیر سعیدی به اقای محمدی ارسال شده در اخر این مطلب درج میگرد.
شاهین بغدادی

<shomaleraqi@yahoo.com> wrote:

>
> Aghayan mohamad mohamadi (mamosta mohamad) + Hamid
> Emami
>

>
> ma matlab ra az weblog bardashtim. matlabe tawasote
> shaxsi bename shahin baghdadi az ankara baraye ma
> ersal shodeh bood ke baad az barasi va kezbe an ra
> bardashtim. xosh hal xahim shod ke ba ma hamkari
> nemimayid va eshtebahat va axabre kazb ra be etela
> ma beresanid.
>
> modiryate webloge shomal eraqi
>

>
>
>
> ---------------------------------
>  Yahoo! FareChase - Search multiple travel sites in
> one click. 


yours
Hamid Emami


فراخوان به تجمعهای ایستاده اعتراضی در زوریخ

اتحادیه پناهندگان ایرانی با توجه به امر خطیر اطلاع رسانی و شرایط حساس امروز ایران و در جهت روشن نمودن افکار عمومی از وضعیت ایران و به خصوص سخنان اخیر پاسدار احمدی نژاد، رئیس جمهور منتخب شورای نگهبان و مساله اتمی وظیفه خود می داند که این مهم را به انجام برساند.

لذا بدین منظور اتحادیه پناهندگان ایرانی به مدت یک ماه روزهای شنبه تظاهراتهایی را در شهر زوریخ بر ضد سخنان متحجرانه پاسدار احمدی نژاد، نقض حقوق بشر، به بند کشیدن زندانیان سیاسی، فقدان آزادی بیان و مطبوعات، اعدام نوجوانان و جوانان، سنگسار و شکنجه و در حمایت از حقوق زنان، کارگران، فرهنگیان، پرستاران و ایرانیان در بند رژیم قرون وسطایی برگزار می نماید.

 در این رابطه از تمام ایرانیان مقیم سوئیس، احزاب و گروه ها دعوت میشود که در این حرکت اعتراضی ما را یاری نمایند.

زمانهای برگزاری:

شنبه 12 نوامبر 2005 برابر با 21 آبان 1384 از ساعت 16 ـ  14

شنبه 19 نوامبر 2005 برابر با 28 آبان 1384 از ساعت 16 ـ  14

شنبه 26 نوامبر 2005 برابر با 05 آذر 1384 از ساعت 16 ـ 14

شنبه 03 دسامبر 2005 برابر با 12 آذر 1384 از ساعت 16 ـ 14

مکان برگزاری تمامی تجمعها زوریخ روبروی کلیسای Stauffacher می باشد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44 11 572 076 تماس حاصل نمایید.

 

اتحادیه پناهندگان ایرانی ( I.U.R )


سایت اطلاع رسانی جهت انتگراسیون ایرانیان پناهجو و مهاجر ساکن آلمان

 

www.if-id.de          

 

                                                                                       

«انتگراسیون»* سایتی تخصصی است که هدف خود را اطلاع رسانی جهت انتگراتسیون ایرانیان ساکن جامعه آلمان در زمینه امور اجتماعی  قرار داده است. انتگراسیون به مفهومی که ما آن را درک می‌کنیم پروسه وفق پیدا کردن مهاجر در جامعه وشرایط جدید  زندگی بدون اینکه هوویت فرهنگی خود را از دست بدهد می باشد. تلاشهای ما در این راستا قرار دارد.

 

اهداف ما

·    تسهیل انتگراتسیون ایرانیان در جامعه آلمان

·    در همین راستا در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به قوانین و همچنین اخبار مربوط به امور خارجیان و امور اجتما عی در آلمان به زبان فارسی و آلمانی ( و در آینده و در صورت امکان به دیگر زبانهای ایرانی )

·    در اختیار قرار دادن آدرس و لینک منابع آلمانی زبان در موارد فوق

·    نقد و بررسی مطالب مربوط به انتگراسیون از دیدی تخصصی، کارشناسانه، سیاسی، اجتماعی و انسانگرایانه

·    ایجاد امکانی برای ارتباط متخصصین یا علاقمندان به امور اجتماعی، برای تبادل اطلاعات و تجارب با یکدیگر

·    مخاطبان سایت انتگراسیون تنها فارسی‌زبانان نیستند،  بلکه همة آنانی می باشند که به زبان فارسی آشنایی دارند (از جمله آحاد ملیتهای ایران و همچنین غیرایرانیان). تا آنجا که به ما مربوط می‌شود، مایل هستیم مطالبمان را به تمام زبانهایی که در ایران به آنها سخن گفته می‌شود (فارسی. کردی، آذری، ...) در اختیار علاقمندان قرار دهیم. اما متأسفانه در حال حاضر این امکان را تنها به زبان فارسی داریم. لذا از همینجا علاقمندانی را که مایل هستد در سایر زبان های ایرانی، ما را یاری دهند دعوت به همکاری می‌کنیم. قبلاً از همکاری‌یتان سپاسگذاریم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ما بازدید کنید!

www.if-id.de

 

 انتگراسیون مفهومی است که بسیاری در امور اجتماعی و بویژه امور خارجیان از آن تلقی های متفاوت ارائه می دهند. از آنجا که واژه ای در زبان فارسی معادل آن نمی یابیم و لغاتی چون انطباق، تطبیق یافتن ویا ادغام را نیز، مناسب نمی بینیم، لذا اصل واژه لاتین ، که بین الملی شده است را بکار میگیریم.